نگرانی های من

به دنبال حقیقت و رسوا کردن تحریف کنندگان تاریخ

نگرانی های من

به دنبال حقیقت و رسوا کردن تحریف کنندگان تاریخ

تحریف تاریخ توسط فردوسی

جمشید جمعه را به طبقات تقسیم کرد٬طبقه روحانی ٬طبقه نجبا٬طبقه سپاهی٬طبقه پیشه ور٬طبقه کشاورز و

 

غیره .....سپس ضحاک می آید و پس از او نوبت به فریدون می رسد که با قیام کاوه آهنگر به سلطنت دست

 

پیدا میکند.اولین کاری که فریدون پس از به سلطنت رسیدن انجام می دهد باز گرداندن جامعه است به همان

 

طبقات دوره جمشید به قول فردوسی فریدون به مجرد رسیدن به سلطنت جارچی در شهر ها می اندازد که :

 

سپاهی نباید که با پیشه ور              به یک روی جویند هر دو هنر                                                  

 

یکی کارورز و دگر گرز دار               سزاوار هر دو پدید است کار                                                

 

چو این کار آن جوید آن کار این                 پر آشوب گردد سراسر زمین !                                          

 

این به ما نشان میدهد که ضحاک در دوره سلطنت خودش که درست وسط دوره های سلطنت جمشید و فریدون

 

قرار داشته طبقات را در جامعه به هم ریخته بوده .                                                                         

 

پیداست که اسطوره ضحاک بدین صورتی که به ما رسیده ٬پرداخته ذهن مردمی است که از منافع نظام

 

طبقاتی برخوردار بوده اند . آخر مردمی طبقه ای که قاعده هرم جامعه را تشکیل می دهند چرا باید آرزو کنند

 

فریدونی بیاید و بار دیگر آنها را به  اعماق براند٬یا چرا باید از بازگشت نظام طبقاتی قند توی دلشان آب

 

بشود؟                                                                                                                          

 

پس از دو حال خارج نیست یا پردازندگان اسطوره ٬کسانی از طبقه مرفه بوده اند ( که این بسیار بعید به نظر

 

می رسد ) یا ظبط کننده اسطوره ( فردوسی )  کلک زده اسطوره ای را که بازگو کننده آرزوهای طبقات

 

محروم بوده به صورتی که در شاهنامه می بینیم  در آورده و از این طریق ٬صادقانه از منافع خود و طبقه اش

 

طرفداری کرده . طبیعی است که در نظر فردی برخوردار از منافع نظام طبقاتی ٬ضحاک باید محکوم شود و

 

رسالت انقلابی کاوه( که به نظر من باید شعبون بی مخ آن دوره نامیده شود )  پیشه ور بدبخت فاقد حقوق

 

اجتماعی باید در آستانه پیروزی به آخر برسد و تنها چرمپاره آهنگریش برای گول زدن توده ها ٬به نشان

 

پیوستگی خلل نا پذیر شاه و مردم به صورت درفش سلطنتی در آید و فریدون که بازگرداننده جامعه به نظام

 

پیشین است و طبقات را از آمیختگی با یکدیگر باز می دارد باید مورد احترام و تکریم قرار گیرد .          

 

 

                                                                                                                       

 

 

ادامه دارد

 

 

 

 

 

    

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 10:10 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد